Ervaring van Splendo

Provincie

Pakket

waves

Ervaring met Bonque

"Bonque heeft een businessmodel dat goed bij ons aansluit. Ik gebruik jullie zelfs als maatstaf naar andere werving-en-selectiebureaus."

Luc Demarteau
CEO/oprichter

Splendo is in 2013 een samenwerking met Bonque aangegaan. “Jullie hebben een interessante case voor een klein bedrijf als Splendo, aangezien ik geen percentage van een jaarsalaris ga betalen.”

“We willen ons budget efficiënt benutten. Bonque heeft een businessmodel dat goed bij ons aansluit. Ik gebruik jullie zelfs als maatstaf naar andere werving-en-selectiebureaus. Het model van Bonque werkt gewoon voor ons.”

“Ik wil eigenlijk zo min mogelijk telefonisch doen. Als er een goede kandidaat is, kan het cv worden doorgestuurd en kijk ik er naar. Telefoongesprekken hoeven van mij niet. De knoppen in de e-mails waarmee ik een kandidaat kan uitnodigen of afwijzen, vind ik prima werken. Het is een innovatieve manier om iemand aan te bieden, dat vind ik positief.”

De samenwerking met Bonque gaat goed, dankzij de korte lijnen en de niet onnodig hoge contactfrequentie. Splendo waardeert de open manier waarop Bonque communiceert, zowel naar zijn klanten als naar kandidaten. “Hierdoor worden wij als het ware echt verkocht aan de kandidaten, en goed in de markt gezet.”

Over Splendo

Splendo is in 2001 opgericht en behoort daarmee tot de oudste applicatiebedrijven van Nederland. Het is een technisch georiënteerd bedrijf. “Mensen kennen ons vaak niet, omdat we op de achtergrond werken”, vertelt Luc Demarteau, CEO/oprichter van Splendo. “Grote Nederlandse bedrijven als Rabobank en KPN, maar ook internationale bedrijven als Vodafone en Motorola huren ons in.” Zo heeft Splendo in 2001 voor Motorola de Instant Message-applicatie ontwikkeld. “Motorola kwam met een telefoon waar eigen programma’s en software op konden worden gezet. Op dat moment werd ook het netwerk voor mobiele internet in Nederland aangelegd.”

“We zijn begonnen met onze eigen producten, om deze aan eindgebruikers te kunnen leveren. Wanneer je voor de eindgebruiker iets maakt, heeft het vooral te maken met timing. Je moet op de goede plek met de juiste mensen zitten.”

“We zijn altijd aan het kijken naar nieuwe mogelijkheden; Splendo is een innovatieve organisatie. We bouwen leuke, gave dingen.” Momenteel maakt Splendo een transitie naar Health, waar ‘Quantified Self’ een voorbeeld van is. “Dit houdt in dat je allerlei dingen kunt meten, met betrekking tot lichaam. Met de juiste software kun je er vervolgens allemaal analyses op loslaten.”

Splendo legt zich ook deels toe op consulting. “Onze mensen werken bij een klant of voor een klant. Daarbij zoeken we klanten die aansluiten bij wat wij doen, bij onze core business. We werken ook op projectbasis voor klanten, wanneer we specifiek de vraag krijgen om bepaalde software te maken.”