Ervaring van Livecom

Provincie

Pakket

waves

Ervaring met Bonque

"Bonque kwam met goede cv’s én de tarievenstructuur is passend."

Rogier Walrave
General Manager

Ondanks de scepsis die Livecom heeft ten opzichte van recruitmentpartijen, werd toch overgegaan tot een samenwerking met Bonque. De voornaamste reden is het unieke businessmodel van Bonque. Livecom voelt er niks voor om voor de aanname van een specialist een bepaald percentage van een jaarsalaris te moeten betalen.

“Voorheen hebben we veel zelf aan werving gedaan, via LinkedIn. De ervaring leert dat je dan erg veel reacties krijg, maar dat er veel ongeschikte tussen zitten. Dan gaat er veel tijd in zitten.” Een recruitmentpartner was daarom de juiste oplossing. “Bonque kwam met goede cv’s én de tarievenstructuur is passend”, vertelt Rogier Walrave, general manager bij Livecom.

Inmiddels heeft Livecom via Bonque een developer gevonden. Met het aannemen van de volgende developer heeft het bedrijf geen haast, omdat het eerst uitgebreid de tijd neemt voor het inwerken van de nieuwe medewerker.

Over Livecom

Livecom ontwikkelt klantcontact-software. Websitebezoekers hebben vaak de behoefte aan contact met het betreffende bedrijf, via e-mail, telefoon of chat. Livecom levert de software om dat af te handelen. Daarbij leveren ze een kennisbankmodule, een tool voor standaardantwoorden op vragen die klanten zouden kunnen stellen.

Livecom was de eerste aanbieder van zakelijke chat in Nederland. De klanten van Livecom komen uit het midden- en grootzakelijk segment. De kracht van Livecom is dat ze niet alleen een standaard-tool leveren, maar ook in staat zijn maatwerkaanpassingen te maken, afgestemd op de specifieke wensen van klanten. Het bedrijf speelt daarin een proactieve, adviserende rol. Momenteel is de integratie van WhatsApp een belangrijke ontwikkeling; zowel consumenten als bedrijven staan ervoor open dit te gaan gebruiken.