Ervaring van Kamer van Koophandel

Provincie

Pakket

waves

Ervaring met Bonque

"Er zijn bureaus die heel geheimzinnig over de informatie en gegevens van kandidaten doen; Bonque doet dat niet."

Bruis Verbeek
HRM-adviseur

Bonque benaderde de KvK en presenteerde een aantal cv’s voor de moeilijke functies die de organisatie open had staan. “We hebben zelf ook een poging gedaan, door het plaatsen van advertenties, maar daar kwam heel weinig op af. We hadden er een enorm bereik mee, maar er is helaas niets uitgekomen. Vervolgens zijn we een netwerk gaan opbouwen van bureaus die ons hierbij konden helpen. Bonque leverde goede cv’s en op basis daarvan zijn we de samenwerking gestart.”

De KvK heeft in het afgelopen half jaar vijf nieuwe werknemers aangenomen via Bonque. “Bij de plaatsingen is alles goed gegaan. Ik heb het gevoel dat Philip, onze contactpersoon bij Bonque, goed snapt wat wij zoeken.”

“De knoppen in de mail vind ik handig. Wat ik ook handig vind, is dat de gegevens van de kandidaat er meteen bij staan. Meestal maak ik namelijk zelf de afspraak met de kandidaten. Er zijn bureaus die heel geheimzinnig over de informatie en gegevens van kandidaten doen; Bonque doet dat niet. Daarnaast is Bonque financieel ook een aantrekkelijke partij.”

“De samenwerking met Bonque gaat goed. Tot het einde van dit jaar willen we nog ongeveer tien man aannemen.” In de toekomst zal de KvK waarschijnlijk gebruik blijven maken van Bonque. “Dit besluiten we op basis van resultaten – en die zijn er bij Bonque.”

Over Kamer van Koophandel

De Kamer van Koophandel (KvK) beheert het Handelsregister, waarin alle inschrijvingen en informatie van ondernemers in Nederland te vinden is. De ambitie van de KvK ligt hierbij in het moderniseren van het Handelsregister en het aanleveren van handige gegevens voor ondernemers. Hierin zijn de website en verschillende apps essentieel. De KvK is bezig met data analytics als nieuwe ontwikkeling; daarnaast staan er uitdagende plannen op stapel met onder meer app-ontwikkeling, webdiensten en verdere digitalisering van inschrijvingen in het Handelsregister.

“Door digitalisering ontstaat veel krimp, maar ICT krijgt een steeds groter aandeel binnen onze organisatie”, vertelt Bruis Verbeek, HRM-adviseur bij de KvK. “Daarom zijn we actief ICT’ers aan het werven.”

De KvK heeft sinds de fusie in 2014 vijf hoofdvestigingen. De vestiging in Woerden, waar de ICT-afdeling zich bevindt, is een onderdeel van het hoofdkantoor in Utrecht. Hier werken 120 vaste werknemers en zo’n 100 ingehuurde ICT-specialisten. “We hebben meerdere teams, waarbij echte ICT-mensen nodig zijn, maar ook mensen die meer een communicatie-achtergrond hebben.”