Ervaring van iAdvise

Provincie

Pakket

waves

Ervaring met Bonque

"Er wordt echt met je meegedacht."

Jeroen Griffioen
Managing Partner

Bij iAdvise worden drie belangrijke wervingskanalen gebruikt. De eerste is het eigen netwerk; het tweede kanaal is LinkedIn, waar iAdvise actief op zoekt; het derde kanaal is de samenwerking met een externe partij. “In België is werving een stuk makkelijker, omdat Cronos daar erg bekend is”, legt Griffioen uit. “In Nederland is er meer concurrentie op de markt, daarom maken we hier gebruik van externe partijen. Daarbij beperken we ons nu tot een samenwerking met Bonque. Van jullie krijgen we ook de meeste cv’s aangeleverd. We hebben een open aanvraag neergelegd, zodat we zelf kunnen selecteren. Met name omdat het zo divers is wat we doen.”

“Wat wij heel prettig vinden is de openheid van Bonque. Bij ons behoren ‘open’ en ‘oprecht’ ook tot de kernwaarden. Als ik een open cv krijg en de persoon niet ken, zal ik diegene nooit zelf gaan benaderen. Bonque doet daar niet moeilijk over, dat is echt heel prettig.”

Een tweede reden voor samenwerking met Bonque is het financiële aspect, waarbij geen percentage van het jaarsalaris van de aangenomen specialist betaald hoeft te worden. “Bonque heeft een duidelijke structuur. Je gaat of per profiel betalen, of onbeperkt voor een vaste prijs. Wij hebben nu een All-in-pakket voor een half jaar. We krijgen heel veel kandidaten, veel meer dan van andere partijen. Dat vind ik erg goed. Het niveau is wisselend, maar dat is een gevolg van het feit dat we hebben aangegeven dat we zelf de selectie willen doen.”

“Bij Bonque krijgen we extra exposure, omdat er geworven wordt in naam van ons. Dat is voor ons een manier om in de markt te laten zien dat iAdvise bestaat en mensen zoekt. Wat ik ook echt super vind, is dat er out-of-the-box wordt gedacht. Zo heeft Patrick van Bonque ons in contact gebracht met een andere klant van Bonque, waar wij nu zaken mee doen. Er wordt echt met je meegedacht.”

Over iAdvise

Softwareontwikkelaar iAdvise is onderdeel van de Cronos Groep, met zo’n 3100 medewerkers de grootste onafhankelijke dienstverlener van België. Sinds 2007 is iAdvise actief op de Nederlandse markt. Aanvankelijk was het een volledig op Oracle georiënteerde organisatie, met als voornaamste werkgebied Oracle Apex. In 2011 zijn de vestigingen van iAdvise in België en Nederland met elkaar geïntegreerd. Alle teams zijn nu voordelig met elkaar verweven.

“De markt ontwikkelde zich, waardoor er bij iAdvise steeds meer diensten bij kwamen”, vertelt Jeroen Griffioen, managing partner bij iAdvise. “Dit wilden we op de juiste manier groeperen; zo is de iAdvise Groep ontstaan. Deze bestaat op dit moment uit een vijftal bedrijven. De eerste is iAdvise zelf: hiermee gaan we terug naar de basis. Puur software development met Oracle en Java.”

Salesforcebedrijf 7Dots is een ander onderdeel van de iAdvise Groep, net als QuaData, een bedrijf dat zich richt op datakwaliteit vanuit een businessperspectief. Het vierde lid is IntoData, de technische evenknie van QuaData, dat zich onder meer bezighoudt met data-integratie. Tot slot is er Bryxx, het meest technisch georiënteerde onderdeel van iAdvise, gericht op infrastructuur. “Ieder bedrijf heeft zijn eigen specialisatie, maar er zit zeker een lijn in. Wat de iAdvise Groep doet in zijn totaliteit: rapid application development in de cloud, integratie en de bijbehorende infrastructuur.”

“We zijn in de afgelopen vier jaar van 60 mensen naar 100 mensen gegroeid. De ambitie voor dit jaar (2015) is om nog 20 tot 25 mensen aan te nemen.”