Ervaring van Horus

Provincie

Pakket

waves

Ervaring met Bonque

"Ik heb echt het gevoel dat er wordt meegedacht. Volgens mij zijn ze bij Bonque heel goed in wat ze doen."

René Bolhuis
CEO/CTO

De werving begon bij Horus in eerste instantie vanuit het eigen netwerk. Na een tijdje werd de vraag zo groot, dat dit niet langer voldeed. “Ineens groeit het gewoon heel hard en heb je zelf weinig tijd meer over voor het werven van de juiste kandidaten”, legt Bolhuis uit. “Toevallig belde Bonque op het juiste moment; ik was dringend op zoek was naar één of twee programmeurs. Dus ik dacht: weet je wat? We proberen het gewoon!”

Horus sloot een Standaardpakket af bij Bonque. “Wat mij meteen aansprak was dat je voor een beperkt bedrag vijf vacatures kunt plaatsen, een jaar lang. Als je daadwerkelijk iemand aanneemt, betaal je een vooraf afgesproken bedrag. Dat is redelijk, en voor een goede developer heb ik dat ook zeker over. Jullie zitten ook net wat onder de gemiddelde prijs, en dat is wel een voordeel. Het is veel redelijker.”

“Ik vind het erg handig dat je eerst de cv’s krijgt en jullie daarna de afspraken regelen. Zodat ben je aan het administratieve gedeelte niet veel tijd kwijt. Alle communicatie is zowat teveel, omdat je zo druk bent binnen het bedrijf – fijn als je dat dan uit handen kunt geven. Lekker makkelijk en snel.”

Bij Horus is ook de extra aandacht die Bonque voor elke klant heeft, opgevallen. “Toen ik per ongeluk iemand had uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek (ik had het niet goed gelezen, ik was onderweg), belde Bonque mij nog even om te controleren of het goed was gegaan. Ik heb echt het gevoel dat er wordt meegedacht. Volgens mij zijn ze bij Bonque heel goed in wat ze doen.”

Dat de kwaliteit van de door Bonque geleverde kandidaten goed is, overtuigde Bolhuis van de juistheid van zijn beslissing. “Warner, die ik via Bonque heb aangenomen, is hier nu al een tijdje aan het werk. Hij werkt hier met veel plezier en hij past er ook helemaal tussen.”

Over Horus

Van oorsprong is Horus een softwarebouwer, maar vaak wordt het bedrijf ook ingezet om alle fasen van projecten op zich te nemen. “We maken applicaties waarmee klanten zelf hun data kunnen gebruiken”, vertelt René Bolhuis, CEO/CTO van Horus. “Het gebeurt dus ook vaak dat mensen onze software aanschaffen en vanaf dat punt zelf hun opnames kunnen doen. Maar aan de andere kant worden we ook regelmatig gevraagd om alles te doen bij een klant. De nadruk ligt echter hoofdzakelijk op het verkopen van onze software en onze systemen.”

Horus is de afgelopen jaren flink gegroeid. “Ik ben in eerste instantie alleen begonnen, maar heb vrij snel besloten om twee jongens aan te nemen die het buitenwerk voor mij konden oppakken. Op die manier kon ik me met de software bezighouden. Inmiddels zitten we hier met zo’n twaalf man, en in januari 2015 beginnen er nog twee nieuwe werknemers. Ik verwacht wel dat – als alles voorspoedig gaat – we over een tijdje op 25 man zitten.”

Horus is inmiddels ook bezig de internationale markt te veroveren. “We zijn het land momenteel een beetje aan het uitgaan. We zien dat we ook in het buitenland makkelijk meerwaarde creëren. De ontwikkeling ligt meestal kilometers ver achterop. We merken dat klanten het prettig vinden om van onze kennis te leren. Wij doen dingen die niemand anders doet.”

“We hebben een nieuwe werkwijze voor ogen waarin veel efficiënter, goedkoper en beter kan worden gewerkt. Vaak zit de grootste waarde van een bedrijf al in de database en de mensen van de organisatie zelf. Als je daar slim over nadenkt, dan kan dat veel beter.”