Ervaring van FourPoints

Provincie

Pakket

waves

Ervaring met Bonque

"Vooral omdat ik het erg druk heb, is het fijn dat je even kort op de hoogte wordt gehouden, zonder dat je daar zelf weer actie voor moet ondernemen."

Remco van Doorn
BI-consultant

In het verleden heeft FourPoints veel met headhunters gewerkt, in de zoektocht naar nieuwe specialisten. “Daar hing nogal een prijs aan”, aldus Van Doorn. “Ook hebben we het een periode via ons eigen netwerk geprobeerd. Geen van beide opties stemde echt tevreden.”

“In eerste instantie hadden we met Bonque een contract waarbij we alleen de vacatures online plaatsten, voor een klein bedrag. Toen we op een gegeven moment wilden uitbreiden naar nieuwe expertises, hebben we een All-in-pakket afgesloten.”

“Wat wij heel prettig vinden is dat Patrick van Bonque er precies goed genoeg bovenop zit. Hij belt en checkt, maar hangt niet elke dag aan de lijn. We krijgen voldoende aandacht: niet te veel en niet te weinig. Vooral omdat ik het erg druk heb en ook bij klanten op kantoor zit, is het fijn dat je even kort op de hoogte wordt gehouden via een mail of voicemail, zonder dat je daar zelf weer actie voor moet ondernemen.”

“Afhankelijk van ons succes in de dynamische BI-markt, gaan we verder met werven. Het doel is om te groeien naar een man of vijftig. Dat doen we heel rustig, heel gestaag. We willen de juiste mensen erbij hebben. Je kunt wel heel snel groeien, maar je loopt dan ook het risico mindere kwaliteit binnen te halen. We richten ons niet op ‘hoeveel winst maken we?’, maar ‘doen we over 5 jaar nog steeds de dingen waar we met zijn allen energie van krijgen?’.”

“Voor externe werving gaat de keuze zeker uit naar Bonque, door de kwaliteit van de mensen die we via jullie hebben gevonden en de inspanning die Bonque in het wervingsproces heeft gestopt. Als we doorgaan, dan met Bonque.”

Over FourPoints

FourPoints blinkt uit in Business Intelligence en bestaat inmiddels bijna 25 jaar. Bij het bedrijf werkt ongeveer 30 man, inclusief staf. Ongeveer drie jaar geleden heeft FourPoints de transitie gemaakt van detachering naar projecten en advies. Als gids in BI-land helpt het bedrijf klanten strikt onpartijdig, los van leveranciers en hun producten. FourPoints luistert naar de behoefte van de klant, met als resultaat duurzame relaties. Deze visie hanteert het bedrijf ook naar zijn medewerkers. “Wij zijn een mensenbedrijf. Winstmaximalisatie staat niet bovenaan”, vertelt Remco van Doorn, BI-consultant bij FourPoints.

“We realiseren ons dat het uiteindelijk de professionals zijn die het doen. En omdat we dat zo belangrijk vinden, besteden we veel tijd aan ontwikkeling en opleiding.” Elke medewerker heeft bij FourPoints een jaarlijks budget voor opleidingen. De focus op de ontwikkeling van de medewerkers resulteert in een zeer laag verloop. Daar zijn ze met elkaar trots op. Het bedrijf heeft zelfs medewerkers gehad die zijn weggegaan en uiteindelijk weer terugkwamen. “Voor ons is het belangrijkste de klik. Kennis kun je opdoen, maar persoonlijkheid, enthousiasme, ambitie en het passen binnen de cultuur van onze organisatie kun je niet leren. Als die klik er niet is, dan werkt het niet.”

Vaak zitten de professionals bij de klant, op een van de projecten (75%) of gedetacheerd (25%), maar soms ook binnen op kantoor voor een project dat vanuit ‘huis’ wordt gerealiseerd of voor de BIaaS-oplossing Xero. Dat creeërt de mogelijkheid om mensen meerdere opdrachten te laten doen en dit te combineren.