Ervaring van Centennium

Provincie

Pakket

waves

Ervaring met Bonque

"Ik merk dat Bonque hoog aangeschreven staat; die signalen blijf ik ontvangen, zelfs van concurrenten."

Peter Poharnok
Directeur

In het verleden zocht en vond Centennium medewerkers via eigen medewerkers en via kanalen als LinkedIn. In 2014 zijn ze een samenwerking met Bonque aangegaan. “Wij hebben Bonque nodig, omdat het niet mogelijk is om het volledig zelfstandig voor elkaar te krijgen”, legt Poharnok uit. “De slagingskans is met Bonque beslist groter.”

De keuze om een samenwerking met Bonque aan te gaan is voor Centennium deels financieel gekleurd. “De transparantie en de tarievenstructuur zoals jullie die hebben opgesteld, is erg prettig. Ik ben nog geen ander bedrijf van deze allure tegengekomen, dat er op die manier invulling aan geeft. De communicatie en de levering bevalt tot nu toe prima: dat doet Bonque goed.”

“Ik merk aan Bonque dat het een jonge en dynamische organisatie is. En kennelijk werkt het om met een aangename tarievenstructuur succesvol te zijn! Het afgelopen jaar hebben we vier nieuwe mensen aangenomen via Bonque. We hebben zeker vijftien kandidaten die behoorlijk matchten, toegestuurd gekregen. De vier kandidaten die we hebben aangenomen waren de kandidaten die het best bij ons pasten en in de gesprekken overeind bleven staan.”

“We hebben nu voor het eerst een Extensive Search afgesloten bij Bonque. In mijn ogen moet dit een aantal hele goede kandidaten opleveren. Ik merk dat Bonque hoog aangeschreven staat; die signalen blijf ik ontvangen, zelfs van concurrenten.”

Over Centennium

In september 1998 werd Centennium opgericht. Het idee was een op detachering gericht expertisebureau te starten. “Binnen een jaar hadden we meer dan 15 ‘zwaardere’ specialisten in dienst”, vertelt Peter Poharnok, directeur bij Centennium.

In 2002 vestigde Centennium zich in Den Haag en kreeg het bedrijf steeds meer zijn huidige contouren. “We zijn van een ICT-expertisehuis nadrukkelijk een BI-expertisehuis geworden. We stonden aan het begin van een ontwikkeling die nooit een hype is geworden, maar die een steeds breder draagvlak heeft gekregen. We zijn ons vervolgens steeds nadrukkelijker gaan richten op datamanagement en datawarehousing.”

Centennium is inmiddels ruim veertig man groot en heeft daarnaast verschillende ZZP’ers bij klanten werken. “We proberen klanten als gids én partner bij te staan en blijven daarbij altijd onafhankelijk. We zijn een gezond bedrijf met een behoorlijke slagkracht.”

“Wij zien de markt positief op onze expertise reageren, jaar in jaar uit. We zijn meer ervaren geworden, hebben een slagvaardig management- en accountmanagementteam en we lopen regelmatig tegen capaciteitsproblemen aan. Daarom zijn we in 2014 wat ‘agressiever’ gaan werven. We willen dit jaar groeien naar 45 tot 50 man en over twee jaar naar zo’n 60 man. Zolang we mooi stabiel en winstgevend opereren is het goed genoeg; maar doordat we zo’n goede grip op de markt hebben, durf ik de groeiambitie voor de komende drie jaar bijna op 50% te zetten.”