Ervaring van BaseNet

Provincie

Pakket

waves

Ervaring met Bonque

"Veel recruitmentpartijen werken met vage prijsstructuren en hoge kosten, terwijl daar weinig tot geen garantie tegenover staat."

Sha Sohi
Projectmanager IT

BaseNet heeft een groot eigen netwerk, dat regelmatig nieuwe mensen binnenbrengt. Daarnaast maakt het bedrijf gebruik van een externe recruitmentpartner. In het verleden heeft BaseNet veel slechte ervaringen gehad met recruitmentpartijen. Het was aan Bonque om het tegendeel te bewijzen en te laten zien dat het ook anders kan. En dat is gelukt. Inmiddels heeft BaseNet vier goede kandidaten via Bonque aangenomen.

“Veel recruitmentpartijen werken met vage prijsstructuren en hoge kosten, terwijl daar weinig tot geen garantie tegenover staat”, legt Sohi uit. “De prijzen van Bonque spelen dus zeker een rol, het gaat om nette bedragen. Dan neem je makkelijker een risico.”

Wanneer BaseNet acuut personeel nodig heeft, maakt het bedrijf gebruik van de Extensive Search van Bonque. Omdat de samenwerking erg goed bevalt, heeft BaseNet onlangs een All-in-pakket bij Bonque afgesloten.

Over BaseNet

BaseNet werd in 1987 opgericht door twee broers, die nog steeds betrokken zijn bij het bedrijf. Het afgelopen jaar is BaseNet gegroeid van ongeveer 20 naar ruim 30 medewerkers. BaseNet levert volledig geïntegreerde diensten aan voornamelijk de advocatuur: een online CRM-systeem, relatiebeheer, dossiers, urenregistratie, e-mail, financiële administratie en meer.

“Het is een heel uitgebreid systeem dat we continu doorontwikkelen”, vertelt Sha Sohi, project manager IT bij BaseNet. “Voor developers is dat ook het leukste, dat het één groot geheel is met specifieke onderdelen waarin je je kunt verdiepen en waarbij je met alle disciplines in aanraking komt.”

Alles wat BaseNet programmeert, staat met 2 à 3 weken live voor de klant. Door op die manier te werken, heeft BaseNet een behoorlijke voorsprong in de markt van de advocatuur behaald. In Nederland is het bedrijf marktleider. In totaal heeft BaseNet ongeveer 1.000 klanten, waaronder 700 advocatenkantoren van verschillende grootte. Vijf jaar geleden waren dit nog maar 100 kantoren; zo snel kan het dus gaan.